מערכת ההיגוי האקטיבי (Electric Active Steering) החשדה של סקניה מעניקה לנהג שליטה טובה יותר על מצב הרכב כאשר הוא מתמרן באזורים צרים, ובמקביל, המערכת מגבירה יציבות במהירות גבוהה. המערכת גם כוללת מספר יכולות סיוע לנהג אשר תורמות לנוחות במהלך נסיעות ארוכות, לדוגמא סיוע בשמירה על מרכז הנתיב.
"EAS תורמת לנהג בדרכים רבות. היא פועלת כסרבו נוסף ומקלה על הניהוג, במיוחד במהירות נמוכה", אמר גוסטב לינג, מהנדס פיתוח בסקניה.
תחושת הניהוג שמעניקה EAS הותאמה במיוחד על ידי מהנדסי סקניה כדי על מנת שתשמור ואף תשפר את תחושת חווית הנהיגה בסקניה.
"מאחר EAS דורשת מהנהג מאמץ קטן יותר, היא מפחיתה את עייפות הנהג בסוף היום, במיוחד כאשר נוסעים במהירויות נמוכות, כגון בעולמות הבינוי וההפצה", הוסיף לינג.
נהגי משאיות הם בעלי מיומנות גבוהה בנסיעה בדרכים. יכולות הסיוע ששולבו ב- EAS נמצאות שם כדי להפוך את יום העבודה לנוח ובטוח יותר.
"לא תמיד מדובר באהבה ממבט ראשון עבור הנהג, אבל אנו מאמינים כי נהגים ילמדו כיצד ומתי היכולות האלו יהפכו להן לשימושיות", סיכם לינג.
יכולות הסיוע לנהג כוללות:
– שמירה על נתיב: מאפיין זה מסתמך על מצלמה אשר בוחנת כיצד המשאית ממוקמת בדרך. היא מסייעת באופן רציף לשמור את המשאית במרכז הנתיב. הנהג מחליט מתי להשתמש ביכולת זו.
– התראה על יציאה מנתיב בעת ניהוג אקטיבי (LDWAS): יכולת זו היא הרחבה של התראת היציאה מהנתיב הסנדרטית, והיא מתערבת כאשר המשאית עומדת לעשות זו מבלי להתכוון.
– מניעת תאונה במעבר מסלולים: היכולת מרחיב את יכולת ההתראה על שטחים מתים. אם הנהג יוזם החלפת נתיב אל נתיב תפוס, היכולת של BSW מתריעה לנהג באמצעים אופטימיים וקוליים.