מדי שנה רושמת סקניה מאות פטנטים חדשים על טכנולוגיות הנובעות מהעבודה החדשנית והיומיומית שמבצעים עובדיה הרבים. אחד מעובדים אלו הוא פר ארנלוף, מהנדס מומחה באגף המחקר והפיתוח של סקניה.
כמהנדס מחקר ופיתוח, הרעיונות והפטנטים הגדולים ביותר של פר ארנלוף עבור סקניה מתמקדים בתיבת ההילוכים, ובפרט במערכת השמן.
"אני מתכנן ומפתח את תיבת ההילוכים המסורתית. אני בר מזל שיש לי את האפשרות בעבודתי לתכנן את עיצוב תיבת ההילוכים, להחליט איך היא תיראה, מספר ההילוכים שיהיו לה, איזו מערכת שמן תהיה לה ועוד".
היסטוריה ארוכה בסקניה
ארנלוף מכיר היטב את סקניה. כאשר למד בבית הספר של החברה, הוא עבד בקו הייצור של תיבות ההילוכים. בשלב מאוחר יותר הוא לקח על עצמו עבודות קיץ בסקניה, ולא קשה לנחש היכן עשה את התזה שלו כשסיים את שנותיו באוניברסיטת KTH Royal Institute of Technology שבסטוקהולם.
עבודת הגמר של ארנלוף תרמה רבות לעבודתו בהמשך דרכו. "בדקתי את מקורות אובדן האנרגיה בתיבות הילוכים…לאורך כל הדרך, היה לי חזון ורעיונות לגבי מה אני יכול לעשות בפלטפורמה עתידית, ואז ניתנה לי אפשרות," אומר ארנלוף.
צוות מסור
כיום, ארנלוף הוא מנהל מוצר של צוות יצירת ערך. "אני אחראי להבטיח שהקיבולת של המוצרים שלנו תואמת לתוכנית, עם יעילות רבה והפסדים נמוכים".
הדרך בה הצוות שלנו עובד עברה דרך ארוכה. "בנינו צוות שנקרא 'צוות שמן', שבאמצעותו אנו לומדים אחד מהשני, מגיעים לפתרונות מהר יותר, מדמים ובודקים מוצרים בשלבים מוקדמים יותר ועובדים על כמה מוצרים בו זמנית".
חשמול
החשמול המהיר שעוברת תעשיית התחבורה לא מפריע לארנלוף בעבודתו למרות שהמנוע החשמלי עובד אחרת מהמנועים הישנים והרבה מידע עליו טרם התגלה.
"הבסיס הוא עדיין אותו הבסיס, השמן עדיין צריך להתקרר, וגם במוצרים החשמליים שלנו יש תיבת הילוכים". מה שחסר לארנלוף ולצוות שלו זה ידע מוקדם במנועים חשמליים. הפתרון למצב זה הוא לבצע סימולציות ובדיקות מוקדם ככל האפשר. "זה לא כמו לעבוד עם טכנולוגיה ידועה וותיקה. זה מרגש, אך גם מאתגר לעסוק בטריטוריה הלא ידועה הזו, כשלרוב אנו עובדים עם דדליין צפוף".
הטוב ביותר
ארנלוף מוסיף שזאת הרגשה נהדרת לנסות רעיונות ומושגים חדשים לחלוטין ובעיקר לעבוד יחד עם עמיתיו.
"לראות דברים שתכננת 'מתעוררים לחיים' על פס הייצור זו הרגשה מדהימה. המוצרים שהייתי חלק ביצירה שלהם נמצאים בדרכם ללקוחות… אבל זה גם מורט עצבים. עשינו את כל הבדיקות האפשריות, אבל האם פספסנו משהו?"
מה שארנלוף והצוות שלו עושים עכשיו, זה להמשיך ולהסתכל אל האופק ולמצוא חידושים והשראות חדשות לפתרונות עתידיים. עם זאת, המטרה זהה: "להפוך את תיבת ההילוכים למושלמת ככל האפשר".