לאורך רחובות הבירה הנורווגית, אתם יכולים לראות משאית כחולה בדרכה לאתר בניה. היא שקטה, ונקיה מפחמן. זו המשאית החשמלית החדשה של חברת Becker המשלבת טיפר ומנוף.
עבור חברת Becker Entreprenor ההחלטה לרכוש את המשאית החשמלית של סקניה הייתה קלה.
"יש לנו שאיפות גדולות. אנו רוצים לשנות את תעשיית הבינוי כפי שאנו מכירים אותה", אמר האנס אריק בקר, השחברה שלו שואפת למזער פליטות מזהמים תוך שימור הרווחיות ופעילות עסקית אמינה. החברה נוסדה ב- 2001 על ידי האנס אריק, וביצעה משימות בינוי שונות. לחברת Becker תמיד הייתה נטיה אל עבר פתרונות ידידותיים לסביבה. נטיה זו מציבה אותה בעמדת עדיפות במכרזים, כעת כאשר עיריית אוסלו מקשיחה את דרישות הקיימות כדי להגביל את ההשפעות של תעשיית הבינוי על הסביבה".
המשאית עצמה מאפשרת גמישות. זו משאית טיפר סטנדרטית המצוידת בוו הרמה, שניתן לצייד גם כמנוף. "המשמעות היא שאנחנו יכולים לעשות יותר עם המשאית, ולא להחליף בין רכבים שונים".
נהג המשאית ביורן אריק ליאם, שמאחוריו יותר מ-20 שנות ניסיון מאחורי ההגה, היה סקפטי בהתחלה.
"לא חשבתי שאי פעם אנהג במשאית חשמלית, מכיוון שלא חשבתי שיהיה פתרון כזה שיעבוד. אבל מצד שני, אני גם אוהב וסקרן לגבי חדשנות, כך שכאשר ההזדמנות הגיע רציתי לתת לה הזדמנות", הוא אומר. הוא לא התאכזב: "יום העבודה שלי נראה אחרת לגמרי בהשוואה ללפני כן, כאשר הכל התמקד בנסיעה מהירה ובנסיעת מטען כבד. "כיום התאמתי את הנהיגה שלי.. אני רגוע יותר, ולחוץ פחות ממה שהייתי. הכל ביחד הופך את יום העבודה למהנה יותר".