טעינת מגה וואט באופק

הובלה כבדה דורשת כמות כוח משמעותית. על מנת להראות כיצד נראית מערכת הטעינה העתידית של רכבים חשמליים כבדים, מושקת כעת מערכת טעינת המגה וואט (MCS). בשנת 2024, אנו צפויים לראות אותה גם בשוק.

Charging Interface Initiative – CharIN- היא מאגדעולמי השואף ליצירת תקן אחיד לתשתית טעינה. המאגדועובד מזה מספר שנים על מערכת טעינה חזקה יותר, מגה וואט (ה-MCS) אשר הוצגה בכנס ה-35 לכלי רכב חשמליים. מטען אלפיטרוני (Alpitronic) חובר למשאית סקניה עם המחבר המתוקנן החדש של MCS כדי לדמות טעינה של 1.2 מגה-וואט. טכנולוגיה זו תאפשר התקדמות בפיתוח של המשאיות החשמליות מבלי לשבש את פעילות תפעולית שוטפת ברשת התחבורה האירופית והצפון אמריקאית. 

"ה-MCS היא אבן דרך עבור משאיות הובלה ארוכות במיוחד, שבהן יש לשמור על זמני הנהיגה והמנוחה- נסיעה 4.5 שעות ומנוחה 45 דקות. מצב זה דורש גם טעינה מהירה וגם קיבולת גבוהה בגלל גודל הסוללה", אומר פרדריק אלארד, ראש תחום E-mobility בסקניה.

הסכם עולמי

ה-MSC תגיע לעוצמות של 3,000 אמפר ו-1.25 קילו וולט כדי לספק עד 3.75 מגה וואט בעת טעינה. "כדי להקל ככל האפשר על התהליך, MCS מבוססת על הסכמה עולמית לגבי מאפיינים טכניים, עם תמיכה של חלק גדול מהתעשייה. CharIN הייתה גורם משמעותי בתהליך והיוותה חממה מושלמת לקידום התפיסה של הMCS, שכעת אף מקודמת להפוך לחלק מתקני ה-ISO וה-IEC". אומר יוהאן לינדסטרום, מנהל טכני של VCB Vehicle Technology, סקניה.

המשמעות היא בין היתר שהשקע ב-MCS ימוקם באותו המיקום במשאית- בצד השמאלי מקדימה מאחורי הציר הראשון, על מנת לפשט את המפרטים הטכניים של התשתית.

"פיתוח תקן בפורום הבינלאומי חיוני לקבלת פתרונות מותאמים להורדת עלויות ולהגדלת היכולת לפעולה הדדית, וזאת מבלי להתפשר על בטיחות וזמן פעולה. כמו כן, הכרחי לכלול את תקני ה-MCS בחקיקה שתסדיר את דרישות המינימום לתשתית של הדלקים החלופיים באירופה, משימה שמבצעת כיום שדולה ייעודית לנושא. אומר חורחה סוריה גלווארו, יועץ טכני בכיר של סקניה בנושא תשתיות טעינה.

מוכן בשנת 2024

ה-MCS לא תשמש רק לרכבי כביש, והיא רלוונטית מאוד גם לכלי רכב בים ובאוויר. מחבר הMCS מוצג כבר השנה, אך, הגרסה הסופית של המערכת תהיה מוכנה בשנת 2024. מכיוון שבעלי העניין במערכת זו, הן מהתעשייה והן מהאקדמיה כבר להוטים להצלחת הרעיון, מתקיימים כבר היום פיילוטים של טעינת מגה וואט עבור משאיות באירופה ובצפון אמריקה.

"תשתית טעינה נדרשת על מנת לעמוד בקצב בתחום החשמול. אנו רואים שהעלות הכוללת של הבעלות תהיה דומה בין משאיות דיזל למשאיות חשמליות כבר בעוד כשנתיים, אך אנו רוצים שהמשאיות החשמליות יהיו הבחירה הראשונה עוד קודם לכן. MCS יכול להיות הגורם שיקדם התפתחות מסוג זה", מסכם אלארד.

כניסה לחצר הטכנית

דילוג לתוכן