מבדקי ריסוק למשאית עם מיכלי גז

בטיחות מעל לנדרש בחוק. על בסיס מחקר מעמיק, מהנדסי סקניה הכינו מבדקי ריסוק לבחינת הבטיחות עבור מרכב עם מיכלי גז דחוס של 80 ליטר. האם המיכלים נפגעו?

 מהנדס המחקר והפיתוח של סקניה אשר אחראי למבחני הריסוק והבדיקה, דן לפטן, מכיר את המבחבנים האלה מכל כיוון. לאחר חודשים של הכנות, הגיע הזמן: "הצבנו את הנגרר העמוס על מסלול הבדיקה. לאחר מכן השתמשנו בכבל ברזל כדי לגרור המחסום המחסום הקשיח שמייצג רכב פרטי, ישירות אל תוך מיכלי הגז המועמסים בצד המשאית, כדי לדמות התנגשות צידית".

לאחר הפגיעה הרכב נבדק באופן יסודי, והמהנדסים פירקו את החלקים שנראו להם מעניינים. "עשינו שימוש בנתוני המדידה מהמבחן וגם בחנו את הוידאו במהירות גבוהה, כדי לקבל מבט מדויק של מה שהתרחש.

בחומרים אלה גם ניתן לעשות שימוש כדי לבצע סימולציות ולפתח שיטות מבחן פשוטות יותר, מכיוון שמבחנים עם רכבים אמיתיים הם יקרים ביותר.

 

אז בתוצאה הסופית, האם המיכלים נפגעו? לא. לופטן יכול להבטיח לנו כי במקרה של תאונה אמיתית, הבטיחות היא גבוהה.

כניסה לחצר הטכנית

דילוג לתוכן