סקניה תספק לחברת Bergkvarabuss שישה אוטובוסים חשמליים כדי להתמודד עם קווים חדשים באזור עיירת סטרנגנס. בנוסף, סקניה תספק תשתית טעינה מלאה למיטוב ומעקב אחר השירות והטעינה של האוטובוסים.
"התושבים בסטרנגנס יסעו לעבודה באוטובוסים ידידותיים לאקלים עם האוטובוסים החדשים של סקניה, שלא רק מכילים את טכנולוגיית ההינע החדשנית ביותר אלא גם מספקים נוחות מוגברת", אומר סטפן קרלסון, סגן נשיא בחברת Bergkvarabuss. "בשביל הנוסעים, האוטובוסים החשמליים מספקים חוויה חדשה של נסיעה שקטה וחלקה יותר מאי פעם".
האוטובוסים נמוכי הרצפה החדשים של סקניה לשימוש עירוני מאופיינים במשקל נמוך יותר ובכך יכולים להכיל מספר גדול יותר של נוסעים. הם כוללים פנים קל ומזמין יותר וכיסא נהג משודרג עבור ארגונומיה אופטימלית.
בשנת 2018 ייצרה סקניה אוטובוסים חשמליים אשר פעלו בעיקר באזור אסטרסונד שבצפון שוודיה, שם הם נטענים באמצעות פנטוגרף. לעומת זאת, חברת Bergkvarabuss בחרה באופציה אחרת למתחמי הטעינה שלה. קיבולת הסוללה של האוטובוסים היא 330 קילוואט־שעה והם נטענים במתחמי הטעינה עד ל-150 קילוואט־שעה.
תשתית הטעינה מועברת בשיתוף פעולה עם חברת LaddAlliansen Nordic AB וחברת Kempower Oy. "לאוטובוסים החשמליים של סקניה יש כיום מערכת הנעה יעילה במיוחד, עם ניווט חכם של ההנעה הקדמית ושל המערכת החשמלית", אומר הנריק אנג, מנהל מכירות האוטובוסים בסקניה שבדיה. "הפחתנו את צריכת האנרגיה למינימום צריכה בעזרת מכונה חשמלית יעילה ביותר, עם שימוש חוזר באנרגיה מהבלם ומערכת אקלים אינטליגנטית".
הודות למערכת האקלים החדשה, המפעילים יוכלו לנהוג בלי תקלות וביעילות. המערכת כוללת משאבת חום חשמלית המשולבת עם מערכת חימום נוספת ומעגל חימום הנמצא בסוללות. בטעינה אחת מערכת זו מרחיבה את טווח הנסיעה ב-50 ק"מ.
כמו כן, גם זמן ההפעלה, כמו טווח הנסיעה, מושפע מהעובדה שהסוללות מאוזנות לכוח הדרוש בתנועה. בדרך כלל האיזון דורש סוללה עם טעינה מלאה, ולכן זמן הטעינה רב. לעומת זאת, מערכת איזון הסוללות של סקניה מבצעת את האיזון בזמן שהאוטובוס פועל וכך חוסכת בזמן.
מערכת הטיפול המתקדמת בסוללות מספקת לכל אוטובוס נתונים על מצב הטעינה, צריכת האנרגיה, מקורות שגיאה ועוד. באמצעות מערכות ניהול הצי של סקניה, המפעיל מקבל מידע נוסף על אפשרויות הטעינה, צריכת האנרגיה לאורך זמן וצרכי השירות, בעת הנהיגה.