קטן יותר, חכם יותר, קל יותר, וגם יעיל יותר. לצד Scania Super, המרכבים ומיכלי הדלק החדשים שהושקו מאשפרים למשאית להגיע לאותו המרחק ואף יותר, עם מיכלי דלק קטנים יותר.
בכל הנוגע לפיתוח המשאית עם צריכת האנרגיה היעילה ביותר שנראתה בתעשיית התובה, צריך לקחת כל דבר בחשבון. זו הסיבה שסקניה השקיעה משאבים משמעותיים בפיתוח מרכב חדש וגמיש ובמיכלי דלק חדשים, אשר משחקים תפקיד חשוב במיצוי הפוטנציאל המלא של המנועים החדשים, מערכת הטיפול, וההילוכים החדשים.
"תוכנית המיכלים החדשים מאפשרת לנו למקסם את צריכת הדלק במיכל. הפילוסופיה שהובילה את תהליך הפיתוח הייתה: "למה לשאת דלק עודף ששיצר משקל נוסף, כאשר אתה יכול להשתמש בו לצורך נשיאה?", אמרה אלין פרז לארסון, מהנדסת תכנון במחלקת מחקר ופיתוח של סקניה.
גמישות משופרת ליכולת נשיאה גדולה יותר
המרכב החדש והמיכלים כוללים מיכל דלק בצורת D עשוי מאלומיניום.המיכלים החדשים עמידים יותר, אך גם קלים יותר, והמבנה שלהם משפר את ניצול הדלק. מיכלי SCR החדשים, הנטלים בצדדים, נכללים גם הם. ובסך הכל הדברים מגבירים את טווחי הנסיעה.
במקביל, מפתחי סקניה שיפרו את הגמישות של המסגרת והמרכב.
"הדבר מעניק ללקוחות בחירה גדולה יותרל גבי מיקום המיכלים במסגרת. זהו שיפור עצום גם עבורם וגם עבור בוני המרכב, מאחר והדבר מייצר אפשרות לפיזור עומסים יעיל יותר", אמרה פאולה פאק, ראש התקנות מערכות SCR.
אחד מהגורמים המשמעותיים ליעילות חסרת המתחרים של סקניה הוא יחידת האופטימיזציה החדשה והחכמה לשימוש בדלק. היחידה מחוברת למיכל הדלק הראשי, ועובדת כמיכל משיכה.
"הדרך בה מיכל הלכידה בנוי עם משאבות אלקטרוניות, מאפשר למשתמש לקבל "דלק-על פי-דרישה": אנו מקבלים בדיוק את כמו הדלק שהמנוע צריך, לא יותר. הדבר מפחית אובדן בתוך המערכת", אמר אלכס אלופסון, מהנדס פיתוח שעבד על הפרויקט.