בעוד הסוללה החשמלית היא הטכנולוגיה המרכזית עליה סקניה מתבססת כמנוע המרכזי למערכת תחבורה נקיה, בחברה ממשיכים לבחון את הפוטנציאל הגלום בתאי דלק של מימן.
משאיות המתבססות על תאי דלק, במשקל תפעולי של בין 40 ל- 70 טון, יסופקו לחברות בשוויץ בשנים 2024 ו- 2025. חברת Emmi AG היא ספקית של מוצרי חלב, Genossenschaft Migros Zürich פועלת בקמעונאות, ו- Gysin Tiefbau AG היא חברת בינוי המובילה ציוד הנדסי כבד.
סקניה פיתחה בעבר משאיות מבוססות תאי דלק במסגרת פרויקטים של מחקר ושיתופי פעולה. עם זאת, המשאיות הנוכחיות הן הראשונות שנמכרות באופן מסחרי ללקוחות. עבור חברת ג'נוסשאפט מיגרוס, ההבטחה שלהם לסביבה וללקוחות שלהם להפחית, הביאה אותם לחפש טכנולוגיות חלופיות.
"הודות לשיתוף הפעולה הותיק שלנו עם סקניה, אנו משוכנעים שבחרנו בשותף הנכון בתחום המימן", אמר מרקו גרוב, ראש לוגיסטיקה בחברה.
במקביל להרחבת היצע המשאיות החשמליות של סקניה, כדי לספק מענה למגזרים עסקיים ויישומים נוספים, בחברה יש גם עניין רב ללמוד לגבי התפקיד שמימן ירוק יכול לשחק.
"כדי להאיץ את המעבר לתחבורה נקיה ממזהמים, אנו צריכים לשמור על ראש פתוחה, ולשקול סוגי תחבורה חדשים", אמר טוני סנדברג, ראש תוכנית שותפים בסקניה.
רכבים מונעים באמצעות סוללה חשמלית הם עדיין בראש סדר העדיפיות, מכיוון שהם מציעים את הפתרון הטוב ביותר ללקוחות, וזו הטכנולוגיה הראשונה ללא פליטות מזהמים שמגיעה לשוק באופן נרחב. אבל כדילהאיץ את השוני, סקניה זקוקה לכל המשאבים של אנרגיה מתחדשת. מימן הוא מקור אנרגיה מבטיח, ודרך טובה לאחסון אנרגיה מתחדשת במחזורים ארוכים. הוא ישחק תפקיד חשוב בהורדת רמות הפחמן אם ייוצר מאנרגיה ירוקה