התרסקות אלימה לתוך צד של משאית זה לא משהו שאמורים להשתוקק אליו. אבל זה בדיוק מה שמהנדסי סקניה מבצעים כדי לשפר את הבטיחות של שמאיות חשמליות
ההכנות לכל מבחן ריסוק הן אדיות. לפעמים ההיערכות נמשכת לאורך חודשים של תכנון מדויק כדי שכל הפרטים יסתדרו בדיוק. "ואז הכל מסתיים בפחות משניה" ,אמר מהנדס המבחן ג'ייקוב לגרייף במחלקת המחקר והפיתוח של סקניה.
המבחן האמיתי אורך מתבצע לאחר שנעשו סימולציות שונות. "מבחן הריסוק האמיתי הוא רק אימות לכך שהחישובים שלנו נכונים".
הכנות וסימולציות
כאשר הושקה המשאית ההיברידית ראשונה לפני מספר שנים, החלו ההתאמות של שיטות הבחינה. "חלק חשוב ממאמצי הפיתוח נעשים אל עבר מבחני ריסוק שכאלה", אמר מיכאל ליטמן, ראש בדיקות מכניות. "אנו מבצעים סימולציות שוב ושוב, עם מהירויות וזוויות שונות. סימולציה היא כלי עוצמתי, שהוא גם מהיר ופחות יקר מאשר המקבילה שלה בעולם הפיסי. "אנו מתבססים בבחן הממשי על תוצאות הסימולציות שלנו".
לא רק שכל המשאית מעורבת בבדיקה, אלא נעשית גם בדיקה לחלקים שונים בנפרד: "המשתמשים דורשים בטיחות, וכך גם אנחנו".
ריסוק של משאית חשמלית שונה מזו של משאית עם מנוע בעירה
האנרגיה מהפגיעה צריכה להתפזר לרוחב המבנה המקיף את הסוללה. המצב הנדרש הוא שהאנרגיה תהפוך לשינוי פלסטי ולאנרגיה קניטיתי בחלקים קריטיים פחות.
"מאחר ואנו רוצים שמבחן הריסוק יהיה אותנטי ככל האפשר, אנו משתמשים ברכב אמיתי ליצירת הפגיעה, מכיוון שהדבר מייצר הרבה יותר עומס על המבנה מאשר שימוש בחומה", הוסיף ליטמן.
לוחמי אש עומדים מוכנים לכל צרה "זהו המבחן האולטימטיבי, זה הדבר האמיתי".
ותוצאות המבחן? הכל הלך כצפוי והסוללה יצאה ללא שריטה.