משאית סקניה 25L החשמלית הראשונה החלה לפעול ברחובות קופנהגן בדנמרק, כשהיא נושאת עגורן לאיסוף אשפה. המשאית מופעלת על ידי חברת ניהול האשפה Urbaser. כל הרכיבים המרכזיים במשאית, מרכב, עגורן ודוח אשפה – מונעים על ידי חשמל. העגורן יכול לפעול לאורך יום מלא בטעינה אחת.
המשימה המרכזית של המשאית היא לרוקן את מיכל אשפה תת קרקעים, הממוקמים לאורך רחובות וכיכרות במחוזות החדשים של עיר הבירה, נורדיהייוון וסידהייוון. בתהליך איסוף האשפה של המחוזות התושבים מסווגים את האשפה ל- 10 שקים נפרדים ומשליכים אותם בקונטיינר התת קרקעי הקרוב לביתם.
כאשר הקונטיינרים זקוקים לריקון, הנהג משתמש בעגורן המונע בחשמל כדי להרים את הקונטיינר מחוץ לפיר בו הוא נמצא. הקוטיינר מונף מעל לדוח האשפה של המשאית החשמלית, והתחתית שלו נפתחת כך שהאשפה נופלת ישירות לדוחס.
כאשר הדוחס מתמלא, הנהג מוביל את האשפה הדחוסה למפעל המחזור, שם היא הוכפת לאנרגיה וחימום למחוז.
הסוללה עומדת על 40% בסוף היום
במהלך שלושת החודשים הראשונים של פעילות המשאית של סקניה, המערך של תשעה סוללות עם תפוקה כוללת של 297 kWh מספיק ליותר מיום של נהיגה. למעשה, בדרך כלל הסוללה נותרת עם יותר מ- 40% תפוקה בסוף היום, על אף שהן מספקות אנרגיה גם להסעת המשאית וגם להפעלת יחידת דחיסת האשפה.
לפני שהחלו בפעילות בשטח, סקניה דנמרק בשיתוף חברת Urbaser, ביצעו סימולציות כדי לדמות את המסלולים והעומסים עימם המשאית החשמלית תצטרך להתמודד. צוות נהגים של Urbaser זכה גם להכשרה על הדרך הטובה ביותר לנהוג במשאבית חשמלית, ששונה מעט מנהיגה במשאית דיזל מסורתית. בין היתר, יש ללמוד את ההאצה והבלימה, שמעבירות אנרגיה חזרה לסוללות.
המשאית החשמלית עם 25L, B6x2*4, עם 3 צירים, וקבינה מסוג L.