ניסוי הכביש החשמלי הראשון בגרמניה – נכנס לתפעול מלא

מתחילת חודש יולי, פועל הכביש החשמלי הראשון בגרמניה ליד העיר פרנקפורט . מעל הכביש נמצאים קווי חשמל אליהם מחוברות חמש משאיות היברידיות מסוג R 450 של סקניה המצוידות בפנטוגרף. המשאית האחרונה מבין חמש נמסרה לאחרונה לספקית חומרי הבנייה הגרמנית Knauf.

"פרויקט פיילוט זה מתאים היטב למחויבות שלנו להשתמש בכל המשאבים באחריות", אומר מנהל קבוצת Knauf כריסטוף דורן. "אנו מקווים שפרויקט זה יספק לנו תובנות שיוכלו לעזור לנו להפוך את התהליכים הלוגיסטיים שלנו לברי קיימא עוד יותר, במיוחד באזורי מטרופולין".

ארבע המשאיות החשמליות האחרות מופעלות על ידי Contargo ,Meyer Logistics ,Schanz ו-Merck. 

כל חמש המשאיות נמצאות כעת בתנועה יום יומית לאורך קטע חשמלי באורך 5 קילומטרים בכביש המהיר A5 בגרמניה. מנסיעות אלו יאספו נתונים עבור מספר מחקרים לבחינת היתרונות של כבישים חשמליים.

"מסלול מבחן של חמישה קילומטרים לכל כיוון על הכביש המהיר אולי נראה קצר ביותר, אך המטרה היא לבחון את הטכנולוגיה". אומר היינריך קרסטגנס, מנכ"ל משותף של Contargo, שקיבלה ביוני את המשאית ההיברידית השלישית של סקניה עבור פּרוֹיֶקט הפיילוט.

"אם המשוב יהיה חיובי, ואם כשליש מרשת הכבישים המהירים בגרמניה יצוידו בקווי חשמל עיליים, בעתיד כ-80% מהמשאיות הכבדות הרשומות בגרמניה יוכלו לפעול באופן חשמלי באמצעות טכנולוגיה זו. שינוי זה יעניק תרומה משמעותית להפחתת פליטת הפחמן", מסביר קרסטגנס.

הקטע החשמלי בכביש המהיר A5 הוא אחד משלוש בדיקות של מסלולים עם קווי חשמל עיליים הנערכות בגרמניה. קטע הכביש השני נפתח בסוף 2019 בכביש המהיר A1 בשלזוויג-הולשטיין והקטע השלישי יפתח בסוף 2020 בבאדן-וירטמברג, כביש B462.

 

כניסה לחצר הטכנית

דילוג לתוכן