סקניה זכתה במשך ארבע שנים ברציפות בפרס היוקרתי "המשאית הירוקה". כעת, גורמים בנציבות האירופית מאשרים כי סקניה היא ללא ספק יצרנית הרכבים הכבדים הטובה ביותר בתחום הפחתת פליטת הCO2 (פחמן דו חמצני).
משאיות, אוטובוסים ומיניבוסים אחראים לכרבע מפליטת ה- CO2 של תחבורה באיחוד האירופי ולכ-6% מהפליטה הכוללת. למרות שיפורים ביעילות צריכת הדלק בשנים האחרונות, פליטות הCO2 עדיין ממשיכות לעלות בעיקר עקב עלייה בהיקף ההובלה היבשתית.
לראשונה נקבעו תקני פליטה
בשנת 2019 חוקק האיחוד האירופי את התקנים הראשונים באיחוד בנושא פליטת ה-CO2 עבור רכבים כבדים, והציב יעדים להפחתת פליטת ה-CO2 הממוצעת לשנת 2025 ו-2030. לפי החקיקה החדשה, יצרני הרכב מוכרחים להפחית את פליטת ה-CO2 במשאיות החדשות בממוצע של 15% בשנת 2025 וב-30% עד שנת 2030 בהשוואה לרמת הפליטה של שנת 2019.
לאחרונה, הנציבות האירופית פירסמה נתונים סטטיסטיים על פליטת ה-CO2 של המשאיות החדשות של כל יצרן רכבים כבדים שנרשם באיחוד מיולי 2019 עד יוני 2020. ערכים אלו מהווים את הבסיס למגבלות בחקיקה ויהוו בסיס להטלת אגרת כבישים.
המובילה המובהקת
סקניה היא המובילה בתחום היעילות באנרגיה ופליטת CO2 נמוכה. סקניה נמצאת כ-4.7% אחוזים מתחת למגבלת פליטת ה-CO2 אשר קבע האיחוד האירופי, והיא יצרנית הרכב היחידה הנמצאת בבירור מתחת למגבלה זו, כאשר רוב היצרנים האחרים מעל.
"נתוני ה-CO2 שפרסם האיחוד האירופי מראים כי יש מובילה ברורה בצריכת הדלק- סקניה. נתונים אלו מתבססים על בדיקה מוסמכת של רכיבים ומשאיות. הנתונים משקפים את העבודה הייחודית וארוכת הטווח של סקניה בתחומי האווירודינמיקה וההינע-" אמר הנריק וונצל, יועץ בכיר בתכנון מוצרים בסקניה.
אנדראס פולר, ראש תחום הקיימות בסקניה, אומר כי נתונים של הנציבות האירופאית מראים גם כי סקניה נמצאת בדרך הנכונה אל יעד הפחתת פליטת ה-CO2 מהרכבים בכ-20% עד שנת 2025 בהשוואה ל2015.