בפעם הראשונה מאז שסקניה הציבה יעדים מדעיים, החברה מדווחת על התקדמות בתחום הפחתת פליטות החנקן, גם בפעילות שלה וגם ברכבי סקניה הנמצאים בשימוש
במסגרת הפעילות הפנימית של סקניה, החברה כבר הפחיתה פליטות פחמן ב- 43% מאז שנת 2015, באמצעות יעילות אנרגטית מוגברת ומעבר לאנרגיות מתחדשות. המשמעות היא שסקניה נמצאת בדרך הנכונה להשגת יעד של הפחתת פליטות פחמן ב- 50% עד שנת 2025.
"אנו מקדימים את התוכניות להפחתת פליטות הפחמן מהפעילות הגלובלית שלנו, רבות הודות למעבר לחשמל נקי ממאובנים בכל אתרי הייצור שלנו", אמר מנכ"ל ונשיא סקניה, הנריק הנריקסון.
סקניה גם התחייבה להפחתת CO2 מהמוצרים של הנמצאים בשימוש עד שנת 2025, בהשוואה לרמות הפליטה של 2015.
"אנו רואים התקדמות בהפחתת הפליטות ברכבים הנמצאים בשימוש, אשר מרכיבות כ- 90% מסך פליטות המזהמים של סקניה", המשיך הנריקסון. כרגע סקניה נמצאת ב- 95.8 אחוז, הפחת של מעט יותר מ- 4 אחוז. סקניה מכוונת להגיע להפחת לרמה של 80% עד 2025 לכל המאוחר. פליטות פחמן ממוצרי סקניה נמדדים כפליטות מהבאר-ועד-לגלגל. לדוגמא, פליטות הנוצרות במהלך ייצור הדלק או החשמל נלקחות בחשבון.
צעדים משמעותיים יותר כבר יצאו לדרך. סקניה עובדת עם לקוחותיה כדי לשפר יעילות אנרגטית במנועים מסורתיים, ולהגברת שיעור השימוש בביו-דלק שיש לו השפעה מיידית על ציי הרכב.
סקניה תעלה את היקף הרכבים החשמליים, עם מוצר חשמלי מסחרי אחד לפחות שיושק בכל שנה במגזר האוטובוסים או המשאיות.
"יעדי האקלים שלנו הם חלק בלתי נפרד מההחלטות היומיומיות שאנו מבצעים ברחבי החברה. הם חלק יסודי באסטרטגיה שלנו וחלק מהיעדים הארגוניים. הם כוכב הצפון שלנו – מדריך המראה לנו את הכיוון. אנו מחפשים לשפר באופן מתמשך את הביצועים הסביבתיים של המוצרים, התהליכים והשירותים שלנו", סיכם הנריקסון.