סקניה מציגה התאמה מושלמת בין מנוע לתיבת הילוכים

תיבת ההילוכים החדשה של סקניה היא המפתח לחסכון בדלק ובשילוב שלה פלטפורמת מנועי הסופר (Super engines) של סקניה. 

המהנדסים של סקניה לקחו את הטכנולוגיה לקצה כדי ליצור את פלטפורמת המנועים הדקה והקלה ביותר בעולם. כדי לממש את הפונציאל שלה, הם היו צריכים לספק לה את התנאים הטובים ביותר. לכן, כבר בשלב מוקדם של פרויקט הפיתוח, נוצרו קשרים הדוקים בין מפתחי המנועים למפתחי תיבות ההילוכים של סקניה.

"גישה אקטיבית זו אפשרה לנו לתכנן את מערכת ההנעה החדשה, לחלוטין מאפס, עם פרספקטיבה הוליסטית", אומר פיר נורברג, מהנדס בכיר בצוות הפיתוח בסקניה.

פר ארנלוף, מהנדס מומחה בתחום פיתוח תיבות ההילוכים בסקניה מוסיף: "היתה לנו מוטיבציה גבוהה לקיים את הדיונים הראשוניים עם טכנאי המנועים. רצינו להבין עד כמה רחוק נוכל להגיע בתחום יעילות הדלק באמצעות מנוע בעירה פנימי. כבר מתחילת הדרך, הפוקוס שלנו היה לא רק על תכנון תיבת הילוכים מוצלחת יותר, אלא בעיקר על ייעול מערכת ההנעה כולה כדי לענות על דרישות הלקוח. התוצאה: התאמה מושלמת בין תיבת ההילוכים החדשה לפלטפורמת מנוע הסופר של סקניה”.

יעילות דלק מובילה בתעשייה

הפתרונות הטכניים של תיבת ההילוכים G25 החדשה זהים כמעט לחלוטין לאלו של הדגם הקודם ה-G33 שהושק לפני שנתיים כדגם הראשון בפלטפורמת תיבות ההילוכים החדשה של סקניה. המאפיינים העיקריים גם הם זהים: תיבת הילוכים אוטומטית, קומפקטית, קלה וסופר יעילה התואמת את פילוסופיית המנועים המובילה בתעשייה והחסכונית בדלק של סקניה.

"מאפיינים רבים של תיבת ההילוכים G25 החדשה כבר נמצאים בדגם ה-G33 אבל היופי הוא שהצלחנו לקחת אותה צעד נוסף קדימה. למשל, כשמדובר בצמצום אובדן אנרגיה פנימי", אומר נורברג.

ארנלוף מוסיף: "תיבת ההילוכים החדשה מחליפה הילוכים בצורה פנטסטית. היא מגיבה בצורה מהירה וחלקה. עבדנו גם על המאפיין של הרעש ועכשיו היא גם מאוד שקטה, אין בה את ההדהודים והצלצולים של הדגם הקודם."

כניסה לחצר הטכנית

דילוג לתוכן