"חברות צריכות לשתף פעולה עם המתחרות שלהן בנושא שינוי אקלים", אומר סר ריצ'רד ברנסון, מקדם שינוי וקול מוביל בדיון בנושא האקלים. ברנסון נאם בשידור חי ב'פורום תחבורה בת קיימא' בשטוקהולם, בו דנו נציגי ממשלות ועסקים כיצד להגדיל את היקף וקצב השינוי, וכיצד שותפות ושיתוף פעולה יכולים להיות הכוח שהעולם צריך.
מכיוון שתחבורה היא אחד המקורות העיקריים לפליטת CO2 בעולם ואחראית לכמעט חמישית מכלל הפליטות הגלובליות – היא המפתח לפתרון משבר האקלים.
הפחתת פליטות באמצעות מדע "בסקניה אנו רואים בהקטנת הפליטות, בהתאם להתפתחות המדע ו'להסכם פריז', יעד זהה בחשיבותו לשאיפות החברה להגדלת מכירות ולצמיחה", אומר לוין.
לוין בטוח שבעוד עשר שנים סקניה לא תייצר יותר פליטות גלובליות. סקניה היא חלק מקהילה מתפתחת של יותר מאלף חברות עם מחויבות ליעדי אקלים המבוססים על מדע. סקניה מאתגרת עוד אנשים מתחום התחבורה להצטרף לקהילה.
"בנוסף, אנו מצפים מהממשלות לעבוד יחד איתנו ובאופן ישיר עם המדע. רק אז תגיע ההשקעה הגדולה בתשתיות, תוך תמיכה במדיניות הכוללת מחיר אפקטיבי על פחמן ועלויות כבישים המבוססות על פליטת CO2", אומר לוין.
האתגר המהותי ביותר לאנושות שינוי האקלים מהווה אתגר מהותי לאנושות, ולעסקים גלובליים יש תפקיד חיוני בעניין. ההשלכות השליליות מייצור, צריכה והובלה, גרועות מכפי שחזו המדענים.
יוהאן רוקסטרום, מנהל 'מכון פוטסדאם לחקר השפעות אקלים', מדגיש: "אנו דוהרים לעבר התחממות כדור הארץ, שמגיעה יחד עם גלי חום, שריפות יער, התפרצויות מחלות, המסה מואצת של קרחונים ועליית מפלס הים. אך בנימה חיובית, מופיעה כעת התקדמות טכנולוגית משמעותית. השקעות וחקיקות בנושא עלו מעבר לציפיות בעיקר בתחום התחבורה. אז מתרחש שינוי".
הכוח של שותפות שותפויות חזקות מתגבשות בין כמה תעשיות, הכוללות לא רק תעשיות תחבורה וקונים, אלא גם ספקי סוללות ואנרגיה. שותפות היא אחד מהכוחות המדרבנים שעומדים מאחורי המעבר לתחבורה בת קיימא. "מבחינתי, אחד החלקים המרגשים ביותר בעבודת האקלים שלנו בסקניה הוא שיתוף הפעולה שלנו עם אחרים. אפילו עם מתחרים שאיתם אנו נלחמים מדי יום. עלינו להיות מסוגלים להסכים על יעדים משותפים לטווח הארוך העוסקים במה שטוב לכדור הארץ ולאנשים", אומר לוין.