החלטה נהדרת להובלה נקייה ושקטה יותר

חברת Absolut שולחת מדי יום כ-600,000 בקבוקים של הוודקה המפורסמת שלה מהמפעל בדרום שבדיה ללקוחות בכל רחבי העולם. כעת, ההובלות לנמל הסמוך יבוצעו על ידי משאיות היברידיות חשמליות של סקניה מדגם P320, תוך קיצוץ בפליטות וברעש בעיר של מזקקת הוודקה.

העיירה אהוס שבדרום שבדיה מונה כ-10,000 תושבים בלבד, אך היא מהווה את מקום מוצאו של המותג העולמי Absolut Vodka. חברת Absolut שולחת כ-600,000 בקבוקים ביום ללקוחות ברחבי העולם, ורחובות עיירת החוף הקטנה הזו נהיים "שותפים" לפעילות כתוצאה מנסיעות תכופות של משאיות חברת Åhus Åkeri מהמפעל לנמל הקרוב ובחזרה. 

כמות הבקבוקים שנשלחת מידי יום מהמפעל עצומה, ותושבי אהוס סובלים מרעש ופליטת פחמן. עד כה שלוש מהמשאיות השייכות לחברת ההובלה Åhus Åkeri פעלו על ביו דיזל המזיק לעיר ותושביה.

אך כעת חברת Absolut מתחייבת לייצור וודקה בנייטרליות פחמנית מלאה עד שנת 2030. החברה כבר קיצצה את פליטות הייצור הישירות ב-98 אחוזים, וכעת היא מתמקדת עם שותפיה וספקיה בפתרונות שיתרמו לסביבה. השקעה משותפת עם Åhus Åkeri פירושה שהיבוא יעבור למשאיות היברידיות- חשמליות של סקניה.

"יש לנו קשר חזק מאוד לאהוס. כמעסיק גדול בעיירה קטנה, מוטלת עלינו אחריות רבה כחלק מהקהילה המקומית. שינוי זה, שמשמעותו פחות פליטות ורעש, אינו רק דרך לעמוד ביעדי קיימות גבוהים, אלא גם אפשרות לתרום בחזרה לאהוס."

הפחתה בפליטות ב-90 אחוזים

ההשקעה התחבורתית כוללת שלוש משאיות P 320 היברידיות-חשמליות חדשות- הדגם ההיברידי חשמלי האחרון של סקניה. דגם P320 מונע על ידי שילוב של דלק וחשמל מתחדשים, ומפחית את הפליטות ביותר מ-90 אחוזים בהשוואה לרכבים המונעים בדיזל.

 Åhus Åkeri כבר בדקה את אחת המשאיות ההיברידיות החשמליות בשלוש השנים האחרונות, וגילתה כי היא הרבה פחות רועשת ממשאיות המונעות בדיזל. עבור תושבי אהוס, רמת הרעש מהמשאיות מופחתת מ-81 דציבלים עבור הדגם הקודם ל-65 דציבלים עבור הדגם החדש.

"המשאיות ההיברידיות שלנו מאפשרות לנסוע ללא רמות רעש גבוהות ואדי פליטה, במרכזי ערים שבהן אנשים גרים ועובדים. בנוסף, הן ממירות את האנרגיה שנוצרת במהלך הבלימה, מה שמפחית את צריכת הדלק בכ-25 אחוזים. שינוי זה טוב לאיכות הסביבה ולחסכון בדלק, אבל יותר מכל, הוא טוב לאהוס שכיום היא מקום נחמד עוד יותר.", אומרת ג'סיקה ביורקוויסט, מנהלת מוצר בכירה לפתרונות בר-קיימא בסקניה שבדיה.

כניסה לחצר הטכנית

דילוג לתוכן