הצגת הבכורה של אוטובוס הביוגז הבינלאומי הראשון

בזכות שיתוף הפעולה בין סקניה, חברת התחבורה הציבורית Flixbus, ו-Gasum ספקית הגז של סקניה, יופעל אוטובוס הביוגז הראשון לנסיעות ארוכות, אשר יסע במסלול משטוקהולם לאוסלו.

האוטובוס, המונע על ידי ביוגז נוזלי, יפחית את ההשפעה על האקלים ויתרום להעצמת התחבורה הפועלת על דלקים שאינם דלקי מאובנים בין שתי ערי בירה נורדיות אלו. 

כעת עושים שימוש בביוגז בתצורה דחוסה בעיקר בתחבורה ציבורית לנסיעות קצרות ומכוניות אך לא באמצעי תחבורה למרחקים ארוכים. , עם התפתחות הטכנולוגיה בשנים האחרונות הצליחו לקרר את טמפרטורת הביוגז ל- 160°C- כך שהביוגז מתעבה והופך לנוזל עתיר אנרגיה. בצורה זאת ניתן להשתמש בביוגז גם בתחבורה למרחקים ארוכים בים וביבשה.

זמינות הביוגז תשתפר במהרה ברחבי אירופה בזכות החלטת האיחוד האירופי להקים נקודות תדלוק לאורך רשתות הכבישים העיקריות באירופה.

"אוטובוס הפועל על ביוגז זה כנראה הפתרון הבר קיימא הטוב ביותר כיום עבור אוטובוסים לנסיעות ארוכות. אומר יוהאן אקברג, ראש יחידת הלקוחות של סקניה.

לביוגז נוזלי יש הרבה יתרונות: הביוגז אינו דלק מאובנים, הוא מתחדש, מופק כתוצרת מקומית ומפחית את הפליטות. בזכות ההחלטה להחלפת הדלק לתוצרת מקומית של ביוגז במשאיות ואוטובוסים המיועדים למרחקים ארוכים, המפעילים מפחיתים את ההשפעה הסביבתית שלהם ושל לקוחותיהם ביותר מ-90%. איכות האוויר מושפעת גם היא לטובה מהפחתת הפליטות של חלקיקים ותחמוצות חנקן, והרכבים השקטים יותר מועילים לנהגים, לנוסעים ולחברה בכלל.   

“ביוגז אינו רק הדלק בעל פליטת הפחמן הדו חמצני הנמוכה ביותר, בנוסף הוא פותר בעיות פסולת מקומיות, יוצר מקומות עבודה, ומחזיר פחמן וחומרים מזינים לקרקע. הביוגז הוא האולר השוויצרי של הכלכלה המעגלית", אומר ג'ונאס סטרומברג, מנהל הקיימות בסקניה.

כבר היום, 17% מרשת הגז של אירופה הם ביוגז, והאחוזים עולים במהירות, תוך כדי צמצום פליטות הפחמן הדו חמצני. בשוודיה עומד שיעור הביוגז ברשת הגז של התחבורה על נתון מדהים של 95%.

“ביוגז יהיה אחד הכלים המרכזיים בהפחתת הפחמן הדו חמצני בתחבורה להובלה הכבדה- במיוחד בנסיעות למרחקים ארוכים כמו נסיעות בין עירוניות והובלות. חצי מצי רכבי ההובלה הכבדה, המונעים על גז, של אירופה יכול להיות מונע על ידי ביוגז עד שנת 2025" מסכם ג'ונאס סטומברג.    

כניסה לחצר הטכנית

דילוג לתוכן