כיצד משפרים פלפטורמת מנוע שכבר זכתה בפרס המשאית הירוקה של אירופה 5 פעמים ברציפות?

במהלך חמש השנים האחרונות, צוות המחקר והפיתוח המסור של סקניה בדק בכל פינה כיצד ניתן לפתח את פלטפורמת מנוע הבעירה היעילה ביותר מבחינת אנרגיה שנראתה אי פעם בתעשיית התובלה הכבדה. כך הם הגיעו לחסכון סופר-יעיל.

כיצד אתה משפר פלטפורמת מנוע שכבר זכתה בפרס המשאית הירוקה של אירופה 5 פעמים ברציפות? כיצד אתה מפתח מערכת הינע שתגביר את ההובלה של סקניה בתחום התובלה הסביבתית לפחות 10 קדימה? כיצד מבטיחים ניצחון במבחני צריכת דלק?

המפתחים בסקניה, שקיבלו את האתגרים האלה, יגידו לכם שהתשובה היא נחישות, חדשנות ומיקוד בלקוח.

פלטפורמה חדשה לחלוטין

"הייתה לנו הזכות להתחיל מחדש ולפתח פלטפורמת מנוע 13 ליטר חדשה לחלוטין", אמרה סגנית מהנדס בכיר, לינד פאק ברגרן. "המשמעות של להתחיל מההתחלה היא שאנו יכולים למקד את כל עבודת התכנון שלנו בצרכים של הלקוחות, ללא מגבלות. זו הסיבה שאנו יכולים להציג כעת מוצר שתעשיית ההובלה באמת זקוקה לו כאן ועכשיו, בדרך לקראת עתיד בר קיימא".

עם פלטפורמת ה- Super engine, מהנדסי סקניה מצאו את האיזון המושלם (והעדין) בין מנוע עם ביצועים גבוהים ומערכת נלווית, שיהיו יעילים ככל הניתן מבחינת פליטות מזהמים, אך במקביל "לא יפריעו" למנוע מלממש את הפוטנציאל שלו.

"הגברנו ב- 50 אחוזים את היעילות התרמית של הבלימה. זה הישג די מדהים, והמשמעות היא שרמה חדשה לגמרי של אנרגיה עוברת אל הגלגלים. מה שחשוב, בנוסף, הוא שצריכת הדלק פחתה באופן משמעותי עבור טווח רחב מאוד של מהירויות ועומסים. רכבים בתחומים כמו בינוי והובלת עצים ירוויחו מהשיפורים ויקטינו את פליטות הפחמן", אמר מגנוס נילסון, מנהל טכני ב- Aftertreatment.

הודות ליעילות האנרגטית יוצאת הדופן ושיפורים משמעותיים נוספים במערכת ההינע של סקניה – כגון תיבת ההילוכים החדשה וטווח חדש של צירים אחוריים – ניתן להגיע לחסכון בדלק של 8 אחוז ואף יותר בפעילות של נסיעות ארוכות. זאת בנוסף לרמות הביצועים המובילות בתעשיה שסקניה כבר מציגה עד היום.

"לא האמנו לנתונים"

אז מה קורה מתחת למכסה המנוע של ה- 13 ליטר? די הרבה.

מאפיינים חדשים כוללים גל זיזים עילי כפול, אינג'קטורים אופטימליים, בעירה משופרת, משאבת דלק בלחץ גבוה אופטימלית, סיכוך וקירור משופרים, מגדש טורבו עם יעילות מוגברת, ומערכת ניהול מנוע פורצת דרך.

ולא רק זה, מערכת ממיר קטליטי סלקטיבי, עם מינון כפול, שהוכיחה את היכולת להציע יכולות מעולות של חסכון בדלק ותפוקה משופרת, נבנתה מחדש. המערכת זכתה לשם משל עצמה: Scania Twin SCR.

"מערכת ה- Twin SCR היא 'מפעל כימיכלים' חדשני, שתוכנן כדי לנצל את החום המוגבל שיוצא מהמנוע היעיל. היא מסוגלת להפחית באופן משמעותי את פליטות המזהמים".

 

 

גל זיזים עילי כפול ו- SCR-only

גם נילסון וגם פאק ברגרן אומרים שיש להם זכרונות חזקים מתקפות הפיתוח שארכה 5 שנים. עם השקעה של 2 מיליארד יורו, זוהי אחת מההשקעות הגדולות ביותר של סקניה במערכת ההינע החדשה.

ב- 2019, נילסון וצוות הפיתוח הופתעו כאשר בחנו את המשאיות עם המנוע החדש בחום ובגובה של הרי סיירה נבדה בדרום ספרד. הנתונים הצביעו על הפחתה משמעותית בצריכת הדלק של כמעט 10 אחוזים בחלק מהמבחנים – בהשוואה למוצר הנוכחי עטור הפרסים של סקניה.

"בדקנו מספר פעמים את ציוד הבדיקה כי הנתונים נראו טובים מידי, ובמיוחד את הפליטות – זה מדד חשוב לצורך תכנון מערכת הטיפול והממיר הקטליסטי. הרצנו פעם נוספת את הניסוי, אימתנו את התוצאות, והבנו: המנוע החדש היה עד כדי כך טוב!", אמר נילסון.

 

כניסה לחצר הטכנית

דילוג לתוכן