עם מבנה קומפקטי, חיסכון של עד 7% בדלק והנדסה חכמה בסגנון המוכר של סקניה, מנוע ה-Super 11 נועד לעמוד במשימות הדורשות משקל קל ויעילות אנרגטית גבוהה.
- קל ב-85 ק”ג ממנוע ה-Super 13.
- חסכוני עד 7% יותר בדלק ממנוע ה-9 ליטר.
- מיועד לתחבורה רגישת משקל ויעילה אנרגטית, ומציע למפעילים שילוב של יעילות, ביצועים וגמישות – ללא פגיעה באיכות.
- זמין בשלושה שלבי ביצועים: 350, 390 או 430 כ”ס, ותואם לתקני יורו 4, 5 ו-6
ה-Super 11 החדש מתמקם בין פלטפורמות המנועים 9 ליטר ו-13 ליטר, והוא מאפשר למפעילים להגדיל משקל מטען – מבלי לוותר על עוצמה, יעילות או אמינות.
“המנוע הזה פותח אפשרויות חדשות לתחבורה חסכונית וחכמה. הוא קל יותר, רזה יותר וגמיש יותר – ועדיין נושא את החוזק והאמינות שסקניה ידועה בהם. זו בחירה חכמה למפעילים שצריכים לאזן ביצועים, מטען וקיימות”, אומר איוב זרמרי, מנהל מוצר, מכירות ושיווק משאיות בסקניה.
תוכנן עם דגש על חיסכון בדלק ועמידות
ה-Super 11 חולק 85% מהרכיבים עם מנוע ה-Super 13, מה שמבטיח שמירה על ה-DNA ההנדסי של סקניה תוך התאמה לדרישות שונות. מרווחי הטיפולים ארוכים ב-30% לעומת מנועי ה-9 ליטר כאשר משתמשים בשמן LDF-5 – מה שמעלה את זמינות הכלים ומפחית עלויות תחזוקה.
טכנולוגיות חדשניות מתחת למכסה המנוע
המנוע מצויד בטכנולוגיית cam phaser של סקאניה לתזמון שסתומים משתנה, המאפשרת ניהול תרמי בזמן אמת ושיפור שריפה. משולבים בו תוכנת מנוע חדשה, צירי איזון להפחתת רעידות, ומערכת בלימת מנוע (VVB) בעוצמה של עד 344 קילוואט. כמו כן, מערכת Turbo Dosing פטנטית משפרת את השימוש ב-AdBlue ומגבירה את היעילות.
פעולה נקייה מהיום הראשון
מעבר לחיסכון בדלק ולמשקל הנמוך, המנוע תואם לשימוש ב-HVO ו-FAME, מה שמאפשר הפחתת פליטות מבלי להשקיע בתשתיות חדשות.