חברת הדואר הנורווגית בוחנת בימים אלה את משאית ההפצה החשמלית החדשה של סקניה במסלול באורך 1,600 ק"מ בין אוסלו לטרומסו.
עם קיבולת סוללה של עד 300 קוט"ש וטווח נסיעה מוערך של כ-250 ק"מ, זהו האתגר הגדול ביותר והנסיעה הארוכה ביותר של המשאית החשמלית עד כה. מסלול הנסיעה תובעני וכולל כבישים מפותלים העוברים בכמה הרים בדרך.
בדיקה יסודית
עד כה נבדקה המשאית בכבישים במזרח נורווגיה במסלול שאורכו יותר מ -250 ק"מ. "אנו רוצים לבדוק מהי צריכת האנרגיה של המשאית, האם המשאית תעמוד בטווח הנסיעה המובטח של סקניה, וכיצד יעבדו נקודות הטעינה המתוכננות. בנוסף, אנו מעוניינים למצוא את עלויות התפעול הממשיות", אומר קנת ג'ונדל פטרסן, מנהל יחסי ציבור של Posten Norge.
אקלים קשה
לאחר שהמשאית תגיע לטרומסו, יהיה זה מקום העבודה החדש שלה. טרומסו ממוקמת בצפון נורווגיה, והאקלים הוא אקלים תת-ארקטי. בעונת החורף יורד הרבה מאוד שלג, ולרוב השלג נערם לגובה של יותר משני מטרים. טמפרטורות של 10- עד 20- מעלות צלזיוס באיזור אינן נדירות. החודש החם ביותר הוא יולי, כאשר הטמפרטורות הממוצעות מגיעות עד ל13 מעלות צלזיוס. המשאית תצטרך להוכיח שהיא אכן אופציה מתאימה גם בתנאי קור.
“מוצרים חדשים מפותחים, נבדקים ומותאמים כעת לשוק בלי הרף. החוויות מהנסיעה עם המשאית החשמלית עבור Posten Norge יספקו לנו תובנות חשובות שיגבירו את הבחירה של אנשים רבים בפתרונות הובלה חשמליים", אומר ג'ון לאווסטד, מנהל שיווק, תקשורת וקיימות בסקניה נורווגיה.