פלטפורמת ההינע החדשה לאוטובוסי נוסעים ותיירים, המבוססת על מנועי SUPER של סקניה, מגיעה בתצורות שריפה פנימית והיברידית כדי לענות על צרכים ודרישות משתנים. הפלטפורמה מאפשרת הפחתת צריכת דלק משמעותית ועמידה בדרישות אזורי פליטה אפסית עבור מפעילי נסיעות למרחקים ארוכים.
בתקופה של שינויים פוליטיים וטכנולוגיים, וכאשר תקנות פליטת פחמן וחקיקה מקומית בנושא קיימות יוצרים אי-ודאות עבור מפעילי אוטובוסים, Scania מגיבה עם השקת שתי מערכות הנעה חדשות.
מערכת ההנעה החדשה Scania Super בשריפה פנימית – כבר מעניקה כיום למשאיות החברה את היתרונות של צריכת הדלק הנמוכה שזכתה בפרסים, מגיעה כעת בגרסה היעילה, החסכונית והעמידה ביותר של Scania עד כה.
גרסת ה- Plug-in ההיברידית (PHEV) היא בחירה מצוינת עבור לקוחות השואפים להפחית בצורה משמעותית בעלויות ובפליטת הפחמן, לעמוד בדרישות אזורי פליטה אפסית, ולהפעיל שירותי פרימיום עם חווית לקוח עדיפה למרחקים ארוכים.
Scania Super: חיסכון של 8% בדלק ובפליטות מזהמים
עבור חלק גדול ממסלולי הנסיעות למרחקים ארוכים ברחבי העולם, אוטובוסים ואוטובוסי תיירים רגילים נותרים הבחירה הטובה ביותר, ולעיתים אפילו היחידה. מערכת ההנעה Scania Super עונה על הצורך לתמוך במסלולים אלה, עם הטכנולוגיה העדכנית ביותר בשריפה פנימית.
ישנם מספר נקודות בולטות כאן אך אחת בולטת במיוחד: החיסכון יוצא הדופן בדלק של עד 8 (שמונה!) אחוזים בהשוואה למערכת ההנעה המקבילה הנוכחית, שהיא עצמה כבר מובילה בתעשייה. הדבר מפחית מאוד את עלות התפעול הכוללת ובו זמנית מוריד באופן משמעותי את פליטות ה-CO2.
חיסכונות אלו בעלויות ובפחמן מתאפשרים באמצעות מנוע חדש בנפח 13 ליטר וגרסה חדשה של תיבת ההילוכים Scania Opticruise. מערכת ההנעה גם מוכנה לחקיקת פליטות Euro 7. מערכת טיפול לאחר שריפה חדשה לגמרי מפחיתה עוד יותר את הפליטות המזיקות.
קיימות בתחבורה אינה רק על פליטות CO2; היא גם על כבישים בטוחים יותר. Scania מחויבת לבטיחות בדרכים ובלמי העזר של מערכת ההנעה החדשה מאפשרים טיפול בטוח יותר ברכב. מערך מערכות הבטיחות לנהג של Scania יכול להוסיף להיבט חיוני זה של הובלת אנשים.
היברידי PLUG-IN: יעילות יוצאת דופן וטווח חשמלי של עד 80 ק"מ
האפשרות ההיברידית המתחברת (PHEV) היא פתרון רב-תכליתי שתוכנן בעיקר לענות על הדרישות של פעילות למרחקים ארוכים, מאפשר עמידה בדרישות אזורי פליטה אפסית, מוריד באופן דרסטי צריכת דלק ופליטות, ומגביר את נוחות הנהג והנוסעים.
עם המכונה החשמלית המשולבת ותיבת הילוכים אוטומטית בת שישה הילוכים, ה-PHEV יכול לפעול בארבעה מצבים שונים: חשמלי, היברידי, שמירת טעינה וטעינה מאולצת. הטווח החשמלי הוא עד 80 קילומטרים בטעינה אחת עם הספק החשמלי הוא 290 קילוואט. מבלי לפגוע בטווח הכולל, ההספק החשמלי אפשר כניסה לאזורי פליטה אפסית.
כדי להקל על המעבר למצב חשמלי וממנו, מפעילים יכולים לבחור להשתמש בטכנולוגיית Scania Zone להגדרה של אוטומציה לפי אזור גיאוגרפי. לכן, אם הרכב משמש באזורי פליטה אפסית, ניתן לתכנת זאת מראש ב-Scania Zone, כלומר הרכב יכול לעבור אוטומטית לכוח חשמלי מהמצב ההיברידי היעיל מאוד שמשמש בדרך כלל בסוגי תנועה אחרים.
מצבי הנהיגה השונים יחד מסתכמים במערכת הנעה המאפשרת נסיעות יעילות במיוחד למרחקים ארוכים – עם חיסכון בדלק ובפליטות של עד 40 אחוזים בתעבורה רגילה של אוטובוסי תיירים. פתרונות שונים לצרכים שונים