19 שעות ביום במכרה: המשאית החשמלית של סקניה

חברת הכרייה השוודית בולידן (Boliden) החלה להשתמש במשאית החשמלית החדשה שלה במסלול בין המכרה Renströmsgruvan למפעל Concentrator בבולידן, שוודיה. המשאית נושאת משקל של  2,000 טון מחצבים ביום ופועלת כמעט מסביב לשעון.

המשאית החשמלית החדשה שחברת בולידן רכשה מסקניה, תצמצם את פליטת הפחמן הדו חמצני של חברת הכרייה ב-40% עד שנת 2030.

המשאית החשמלית מבצעת הובלה כבדה ביותר על בסיס יומי, עם משקל כולל של 74 טון יחד עם המטען והנגרר. המשאית נושאת 2,000 טון זהב מדי יום וההפסקה היחידה מגיעה כאשר צריך למלא את הסוללות שלה.

"אנחנו מעוניינים לעשות שימוש במשאית זמן רב ככל שניתן.. כאשר צריך לטעון את המשאית, אנחנו מפעילים כלי רכב אחרים, אך משאית זו היא הבחירה הראשונה שלנו מתוך כלי ההובלה למשימה", אומר פיטר ברגמן, מנכ"ל בולידן.

התקדמות בחשמול התחבורה בעתיד 

שימוש במשאית זו הוא הראשון מבין מספר מערכים תפעוליים של בולידן העוברים חשמול בכבישים. החברה רואה בחשמול את הצעד הראשון לקראת מעבר לתחבורה בת קיימא. והיא מעוניינת להשתמש ביותר כלי רכב חשמליים בעתיד.

 "ברגע שנדע שמשאית מסוג זה מתפקדת כראוי בסביבה תובענית זו, ניישם צורת הובלה זו למפעל ההיתוך ולמכרות אחרים באזור", ממשיך ברגמן.

סקניה מדריכה את בולידן כיצד לייעל את המערכים התפעוליים שבהם עושים שימוש במשאית הנוכחית, ובוחנת בנוסף אילו אפשרויות ניצבות מול החברות.

 "אנחנו עובדים ביחד. זו שותפות שסובבת סביב מוצר יוצא דופן, רכב שלא כלול בייצור הרגיל שלנו", אומר פרדריק אלארד, ראש מחלקת E-mobility בסקניה.

הפתרונות של משאית חשמלית זו מבוססים על טכנולוגיה הקיימת במשאיות המיוצרות כיום במפעלי סקניה, אך אל טכנולוגיה זו מתווספים רכיבים כמו יכולת העמסה גדולה וחזקה ופעולה לטווח ארוך עוד יותר, אשר יהיו חלק מהשינויים בייצור של סקניה בשנתיים הבאות.

כניסה לחצר הטכנית

דילוג לתוכן